Slimmernetwerk
opdrachtgever Kennisland
wat Eenmalig magazine als afsluiting van een onderzoek
wanneer 2015
Slimmernetwerk is een innovatorsnetwerk van vernieuwers binnen het Rijk, de provincies, gemeenten, waterschappen en politie. Het is een onderzoek naar een nieuwe manier om innovatie te organiseren: van onderop en in netwerken, door middel van kleinschalige experimenten, met beproefde innovatiemethoden en slimmere samenwerking tussen organisaties. Na vier jaar onderzoek en experimenteren was het tijd om Slimmernetwerk op eigen benen te laten staan. Het magazine Slimmernetwerk gaat het huis uit is een terugblik op het vier-jaren-project, het is een handleiding, een overzicht en een naslagwerk. Het is het resultaat van het project gegoten in een frisse “glossy”.
Samen met de opdrachtgever maakten we een plan en een structuur om de enorme hoeveelheid aan informatie te organiseren tot een overzichtelijk en redactioneel logisch magazine. Slimmernetwerk had nog geen visuele identiteit, enkel een website met daarop een logo en een aantal icoontjes. Aan ons de uitdaging om een concept te ontwikkelen die hierbij aansloot en die ook onze eigen visie op het project tot uiting bracht. Daarin zijn we – al zeggen we het zelf – meer dan geslaagd!